They both become one of the strongest pairs

When I grow up I wanna see the world,
 drive nice cars, I wanna have groupies

Lilla sångtexten där uppe är mest för att jag har When I grow Up på huvudet nu, men nog vill jag se världen, köra fina bilar (lamborghini och lilla jaguar ftw). Groupies vet jag inte, men nog kan det väl vara trevligt också. Beror ju helt på vad det är för groupies. Tycker jag i alla fall. Nu tänker jag bara på fina bilar och köra längs kusten i något varmt och fredligt land... Kommer säkert göra det hela dagen. Tanken har hunnit fästa sig som en fästning på hjärnan nu, på ungefär 70 sekunder.


Romeo and the lonely girl
They seemed to hit it off

Det var en liten evighet sen jag bloggade sist, så jag drar bara snabbt igenom vad som har hänt.
Jacob är inte född än, jag har varit i stugan i fem dagar där vi bland annat gjorde en tur till Haparandra och (tydligen) världens största godisbutik. Den var inte så stor som jag trodde den skulle vara. Aja, billiget godis där i vilket fall som helst, och det är ju alltid positivt. Antar jag.

Ahh, och dagen på hängmattan! Det var väldigt mysigt att ligga på en studsmatta i solen och läsa gamla KP-tidningar. Kropp & Knopp är ju så fånigt roliga, även alla svar på tal grejer. Hur barn beter sig...

Har sett många avsnitt av Gene Simmons Family Jewels också, för det är roligt och Nick Simmons råkar vara snygg. Så man får ju inte direkt ont i ögonen av att se på det. Mamma blev dock äcklad av skönhetsoperationerna, jag reagerade inte direkt. När de drog ur slangarna blev det lite äckligt dock, för det lät och de drar ju slangarna ut från baksidan av örat och slangarna går ju ner till halsen. Det lät så fruktansvärt äckligt. Slaaaschem ungefär.



Igår och dagen innan då har jag varit med Ellen, hos Ellen. Nena, Ingi, Ony och Ylva var också där. Ingi och Ylva bytte ut varandra.
Vi har sett film och planerat tågluffningen, grundligt planerat skulle jag säga att det är. Vi har kollat resevägen, hur många dagar vi är i varje stad, hur lång tid det kommer ta med tågen från plats till plats och hur många byten vi gör. Vad vi ska göra i varje stad och vad det kostar, kollat vad vandrarhemen kostar och vad mat kostar (vi utgick från Italiens matpriser) och även flyg från London till Stockholm. Sen har vi ett schema så vi vet hur länge man är i varje stad.
Jag älskar verkligen att planera.
Så pepp jag är på det här! Och om man tänker på att vi är borta en månad och är i flera olika länder är det billigt. 17 000kr minimum, så 20 000kr klarar man sig bra på. Härligt! Jag lyckas nog få ihop pengarna på 11 månader, tror nog Ellen lyckas med det också. Hoppas bara Nena och Ony också gör det, för 4 är en perfekt siffra när det kommer till resor. Då kan man dela på sig, är man bara 3 blir det en demokrati, och i fall som gäller var man vill gå så funkar inte demokratin. Alla lider av den. Så nej, 4 personer är nästan ett måste. För 2 tjejer känns lite halvt riskabelt när man reser runt i hela Europa.

Nu orkar jag inte skriva mer, ska spela Volcano Run och Ultimate Bullseye istället.

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0