Don´t get me burning now

Var ett tag sen jag bloggade, i alla fall postade ett längre inlägg.

image14


Jag har haft min första dag på dagiset idag, det var trevligt. Det var fyra ungar jag tyckte var übergulliga och det var tvillingarna Martin och Gustav, Sofia och Mina från Indonesien som var så blyg, så blyg i början.
Alexander gillade jag inte lika mycket, han förstörde nästan allt för de andra barnen och det är ju inte snällt. Och sen var det en som hade en spansk mamma som kallade alla fröknar (inklusive moi) för Laura (hans mammas namn) och Mamí, han var söt också men han hör till småttingarnas avdelning (västan) och jag är på östan.

Inger är min handledare, men det är Zakvina som hjälper mig mest (hon kommer från Tyskland, och det går två tyska barn på dagiset som hon talar tyska med). Trevlig.
Jag har idag fått gå på 'promenad' till "skogen" och sitta där och allmänt hålla koll på barnen tillsammans med Inger och Zakvina, och leka med barr med Mina och sedan Sofia.
Mina är så söt så det nästan gör ont i ögon att se på tösen, hon är så förbaskat söt! Och det här är inte "åh alla bebisar och småungar är söta" utan hon är verkligen söt!
Efter skogsutflykten har vi haft vila (och de har olika sorters vila att välja på) och medans tre stycken sov middag så hade de andra massage. Fyra av dem somnade.
Efter det var det lunch och strax efter det tog jag min rast och smsade lite grann.
Sen gjorde Sofia och jag ett armband åt henne medans jag höll koll på några andra ungar (Alex(ander) och Dideen) och det var ganska coolt, påbörjade t.om ett eget. Charmigt med sånadär armband ändå, eller vad tycker ni?
Sen fick de vara utomhus och jag fick sluta tidigare än fyra, så yey!

Och nu sitter jag här minsann.

Shut up and dance

Måste fixa ihop min rapport om Anna Freud, men jag är så seg just nu så jag orkar inte att fixa det just idag. Och han sa bara att det skulle vara inlämnat vecka 20, inte att det var tvunget att lämna in det på måndagen. Så jag tänker inte göra det idag.
Se inte på mig sådär O_O



Det blev inte ett särskilt långt inlägg, attans också!

It's my dreams you take

/ J

Kommentarer
Postat av: E

Fusk att få vara på dagis :)

2008-05-12 @ 18:54:10
URL: http://dentirol.blogspot.com
Postat av: E1

Man ser dig i den där skylten :P
Armband is the shit! Hade ett på mig idag med delfiner och hjärtan. Hoppas ditt blir fint.

2008-05-12 @ 23:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0