Run away, run away from the pain

Gud vad trött jag är idag!
Den här dagen har varit så ansträngande så jag förstår mig inte alls på det, ungarna var snälla väl, men de betedde sig så rebelliskt så jag storknade nästan! Visst, jag förväntar ju mig inte att varje dag ska vara fridfull och lugn men detta var enligt fröknarna i en klass för sig också. Det har varit gråt och en massa tjafs.

Pojke1: Sofia bränna! (menar brinna)
Pojke2: Inte lill Sofia!
Pojke1: Jooo, lill Sofia också!
Pojke2: NEJ! *knuffa till pojke1 och se vart lill Sofia är*
Och vem sa att ridderligheten var död..?

Jag blev hes på eftermiddagen också, fick läsa 3 sagor först av allt i sagorummet för att de barn som var där 'krävde' det. Och sen precis innan mellanmålet fick jag läsa om Pricken också, jag gillar den. Gör inte ni?
Strax efter läsningen åt två av barnen papper också, herregud.. Jag förstår mig inte på dom ibland. En av dom är jättejobbig hursomhelst, och isch. Ja.. Jag vet inte.

Mellanmålet gick bra, och alla barnen fick glass för att en pojkes lillasyster borta på Västan hade fyllt 2år.

Sen var det ju så att det regnade.. Och de äldre barnen som jag har hand om skulle ju självklart ut. Jag har ingen regnjacka med mig, hade ju inte riktigt planerat stå i regnet i ungefär en timme.

Jag har även planerat min 'lektion', tänkte att barnen kanske skulle tycka det var roligt att få rita/måla. Och då ska dom få måla vilka de är (familj, vad dom gillar osv). Det borde de väl tycka är roligt..?

Ida(5 år) till Adam: Flytta på dig så Jennifer får plats med sin stora rumpa!


Kom hem vid tio i fyra, fick sluta lite tidigare än vanligt.
Min faster hälsade på och hon, Aster och jag såg på Life of Brian och lite The Hills. Sen ringde Anna och vi pratade en kort stund (=mindre än en timme). Sen har jag suttit vid datorn och sett Sverige - Tjeckien. SVERIGE VANN! :D
Min dikt till Henrik Lundqvist:
O, du heter Henrik Lundqvist
O, du är målvakt för tre kronor
O, du täcker så bra och du verkar så vig
O, tjeckien blir springer hem till mamma
O, du är Henrik Lundqvist och gör Tjeckien sterila, endast lösa skott för Tjeckien med dig i mål!
O, vilken målvakt du vara, du é äkta vara!

Mwah.


Sveriges sämsta plats kan bli fjärde, så vi får hålla tummarna får att vi lyckas vinna mot vilka vi nu möter (jag tror det är Kanada dock..). Då blir det i alla fall brons!
Naomi betyder behaglig.
Imorrn ska jag nog (om det inte regnar) gå en promenad innan jag går hem, möjligen för att köpa Ben & Jerry's, Beli läskade mig för ett tag sen. Kanske går hela vägen till Sumpan och går förbi vackra vägen? Mwah, jag lär ju bli attackerad av en aggro-gås. Usch, den verkade inte speciellt snäll!

There is nothing you can say
Sorry doesn't cut it
Take the hint and walk away


/ J

Next Episode..
*dramatisk trailer*
Möjligen hatbrev till Jörgen.

Kommentarer
Postat av: E1

Älska Pricken!

2008-05-15 @ 00:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0