That's why it would never work

'Cause she knew we were in the zone

Så vad gör jag just nu? Väntar på att mamma ska slå en signal och säga 'jo, nu har jag slutat' och sedan sticka iväg till Stugan. Jag gillar stugan, och hoppas att vi är där och inte i lägenheten. Visserligen är lägenheten mer... anpassad för ett modernt liv, men påsken ska man ju fira i stugan! Vid Merlins kalsonger, höhö. Nej men, seriöst, stugan är mys. Dessutom kan man kanske ta en promenad med Kaj då, alla björnar ligger ändå i ide så då slipper man oroa sig för en attack. Helt ärligt så oroar jag mig lite för det på sommaren, när man går upp på berget (även om det är mysigt att se utsikten därifrån, eller hur Ellen?). Måste få dra med personer till stugan någon gång! Ellen borde instämma med att det kan vara rätt trevligt där, faktiskt. Hoppas jag.

Jag kanske ska förklara hur stugan ser ut, så folk får en bild inpräntat i huvudet:
När man svängt in på den lilla vägen och åkt ner för backen, kört förbi den stora kurvan och in på vår 'parkering' verkar tomten vara ganska liten, då den röda lillstugan skymmer en hundgården och den lilla stugan vi använder som förråd. Till höger kommer du se en stuga också, där inne har morfar vertyg och sådant. Även bastun är här, i den första stugan.
Huvudstugan förstår du på en gång vilken den är, då det är den med altan som går runt halva stugan. Även denna stuga är röd, med vita knutar. Förut fanns det ett stort vitt streck där, då jag skulle hjälpa morfar måla om när jag var liten och tyckte stugan kunde vara vit med röda knutar....

Storstugan är egentligen ett enda rum, och sedan ett badrum och sovrum. Men köket är som sin egen lilla del, men ingen vägg med dörr och så. Så är du i köket kan du lätt kommunicera med den som är i resten av stugan, eller det blir svårare om du är längst in bland telefonerna. Men det går, då det inte är några väggar med dörrer förutom till sovrummet och badrummet. Och från köket/vardagsrummet ser du rakt ut genom dom stora fönstrerna, och där ser du min gunga någon meter från altanen och bryggan, och såklart vattnet. Har du tur, eller otur beroende på om du har älgskräck, så kan du kanske få syn på en älg på andra sidan viken, för där står dom ibland och stirrar på Gud vet vad.

Och hundgården har vi såklart för att mormor och morfar har en hund, mysiga Kaj. Kaj är en riktigt snäll hund, som älskar att kela och så. Självfallet skäller han, då han är en norsk älghund. Och hallå, norska älghundar är jakthundar som SKA skälla. Här är han, förresten:
Här är Kaj.
Se, mysig hund. Han är pappa också, han har nog drygt 25 barn vid det här laget. Och han är cirka 4 år, tror jag.

En snabb grej: varför säger ingen att dom 'följs åt' längre? Det låter ju betydligt finare än att säga 'vi är ihop'. Vadå ihop? Man sitter ju inte fast med varandra. Alltså, inte hela tiden i alla fall.

Lillstugan har även den ett kök, men ingen toalett. Men det är fint fint att bo där på sommaren ändå, på vintern kan det tyvärr bli lite för kallt. OCH VI HAR BÅT, så då kan vi åka runt i Kalix skärgård, som jag tror det är. Inte helt säker, men det är trevligt. Och på vintern är det nära till massa trevliga skoter ställen. Så, najs najs.

Nu tror jag vi snart ska börja röra på oss, så.. Jag tror jag slutar nu innan jag hinner komma på något mer som jag inte hinner avsluta. Tjohej!

/ J

Kommentarer
Postat av: erica

Har aldrig hört någon säga 'följs åt', om jag ska vara ärlig xD

2009-04-10 @ 21:11:40
URL: http://soderboeg.blogg.se/
Postat av: E

Din stuga är så mysig!Det var trevligt på berget. Borde ha haft kamera. Fast de bästa stunderna i livet hamnar inte alltid på kort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0