There's a freeway runnin' through the yard

Rabblar nog bara upp min dag innan jag kommer på något att skriva om, hehe. Men min dag har bestått av att vara förföljd av Tyskland, skicka iväg sms till Frank och Micki som fyller år (19 respektive 17år). Hoppas dem har haft en trevlig födelsedag, har ju varit soligt och allt!

Men ja, på NKn fortsatte vi med genetik som jag tycker verkar busenkelt. Skriva upp diagram och allt det där, fruktansvärt enkelt måste jag säga. Även om kanske vissa andra verkar, ehm, ha lite problem med det där.. Men jag tycker det är otroligt enkelt, och det måste nog bero för mitt intresse för genetik. Seriöst, varför vi ser ut (och eventuellt beter oss) är så intressant! Mutationer, arvsanlag... Det är lite synd att jag inte gillar naturkunskap i övrigt, annars kanske jag skulle jobba inom genetik. Hehe. Du sköna nya värld...

Efter NKn var det alltså historia, och vi ska precis hoppa in i krigsperioderna. Första världskriget, andra världskriget och allt det där som var supermys. Vet inte om vi ska ha något om ryska revolutionen, eller om det är något han ville man skulle ta reda på själv? Jag får nog fråga honom. Det är roligt att han hoppar på borden ibland, faktiskt.

Hoppade över lunchen för att hinna läsa lite i Du sköna nya värld, för jag trodde den skulle vara utläst till idag men det visade sig att man skulle läsa ut den först på fredag. Aja, bättre vara tidigt ute då. MEN, förutom att läsa lite fick jag lite sista-minuten-hjälp av Ylva med min lektion, och sen visade sig att jag faktiskt lekt maffia-leken där. Hehe, men jag uppskattar ändå hjälpen.

Everyone likes to dance to a happy song

På min LPL-lektion hade jag alltså valt att låta mina klasskamrater att leka, med argumentet "barn lär sig bäst när de leker, och inte tänker på att de faktiskt lär sig något" och att lekar hjälper oss alla att utvecklas. Inte för att en mördarlek utvecklar en speciellt mycket, men det var inte grejen dock. Så de fick mörda varandra lite grann, och sen ställa sig i längdordning utan att se på varandra. Som avslutning blev det viskningsregeln.

Camillas lektion var lite bättre än min, hon visade hur man kunde lära barn (sitt egna i framtiden, syskon eller syskonbarn och så vidare) att simma. Skitbra faktiskt.

Efter det och en liten snabb diskussion med Helena om femenistfilmer och själva feminismen (som ÄR bra, extremister är dåliga) så hade jag då Litteratur för bildning. En kurs jag älskar så innerligt, med tanke på att jag tycker om att läsa så otroligt mycket. Ska börja läsa Barnbrudar snart, om giftemål under arton då. Idag diskuterade vi Du Sköna Nya Värld, eftersom det var den vi skulle ha påbörjat innan/under påsklovet. Det är en otroligt intressant bok, måste jag säga. Den skrevs redan 1932, och handlar då om någon sorts 'mardrömsvärld', men enligt Maria (lärare) så hade en grupp tyckt att den världen var helt perfekt.. Läskigt, mycket läskigt. Vem vill gå igenom ett liv utan en endaste relation, bara ha sex non-stop? Inte jag då, men.. Herregud. Men det är väl inte det hemska, att det enda folk är ute efter hela tiden är sex. Nej, det är att alla känslor som inte är lyckliga (om man nu kan veta vad lycka är om man aldrig känner olycka) existerar inte pga den härliga drogen soma. Men det är egentligen inte allt det där som är läskigt, nej, det är att boken som skrevs för att beskriva det 'värsta' Huxley kunde föreställa sig numer är verklighet. Inte allt, men mycket har vi nuförtiden (kolla bara på allt vi kan göra med fostrerna medans de är i magen, hur långt ska det gå?) finns. Frågan är då hur långt man kan gå, innan det kommer bli så extremt som i Du Sköna Nya Värld.

Efter min mysiga lektion i litteratur mötte jag upp med Ellen och drog iväg henne till Lindex, där jag inte hittade några underkläder jag ville ha. Just typiskt.
Efter den korta visiten på Lindex var det Willys, och efter Willys mer eller mindre direkt till en bänk och sitta där och prata i närmare en timme. Om lite allt möjligt, som festande som inte intresserar (supa tills man spyr och vaknar upp med både dåligt samvete och ont i huvudet, sånt festande då) till hur små fånigt andra och en själv kan bete sig ibland.

Fick The Tales of Beedle the Bard av Ellen, tackar! Ska läsa den, vill börja med barnbrudar.. Men aja, jag tror jag tar den tunna boken först. Låter väl som en bra idé?

GAH, måste börja skriva min rapport om våldtäkt på riktigt. Seriöst, den här rapporten ska rocka rumpa!

Jag kom inte på något mer att skriva än om min dag.. Eller, just det..

Ojsan
Nu har det försvunnit lite, men mina axlar är lite mörbultade efter att ha gått genom stan igår från Smedjegatan. Stackars axlar, jag menar.. Man kan inte släpa på en sån väska utan att vänta sig att få spö av axlarna som svar. Det såg ut som jag hade slagits med en tiger. OCH VARFÖR SÄGER ALLA "ÄR DET ETT SUGMÄRKE?". VAD FAN SUGER PÅ EN SÅDÄR!?

Ojdå
Ser ut som jag har smetat ketchup på axlarna, mindre snyggt. Det är väl tur jag inte har planerat att bära något som blottar mina axlar på närmsta tiden, undra om någon faktiskt skulle tro att jag har smetat ketchup på mig själv? Hoppas inte, känns som att det förstör min jättefina image som jag har byggt upp under åren, haha.

/ J

Kommentarer
Postat av: E/B

HAHA, helt allvarligt, ett sugmärke? Skulle faktiskt vilja veta vad folk tror du har gjort xD

2009-04-22 @ 00:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0