Suddenly it hits you

Första riktiga dagen i skolan.

Och jag känner ingen stress, jag tror att sista året kommer vara året då jag verkligen tar mig i kragen och satsar. På riktigt. Jag kan göra bättre ifrån mig än vad jag har gjort, så nu ska jag visa det för alla. Det känns bra, så djävulskt bra. Uppmuntrande.

Så vad bestog första dagen av? Jo, det var engelska C, rättskunskap och samhälls B. Det verkar som att engelskan i år kommer vara lättast (var ironiskt), och jag har fortfarande Jenny som lärare. Vilket är bra, för vad jag har hört är den andra inget att ha i engelska. Men det är bara vad jag har hört, men det är trevligare ha en lärare som känner en lite bättre, det blir annorlunda. På ett bra sätt.

Rättskunskapen tror jag kommer bli riktigt bra! Mitt hjärta brast lite då vår grymma lärare sa att vi inte skulla ha särskilt mycket straffrätt, men det kommer nog bli roligt ändå. Vi ska börja med namnlagen. Det ska bli kul, vet lite om den ändå. Äg. Jag är så pepp! PEPP!

Samhälls B? Not so pepp. Det känns som att jag troligen kommer få ut mer av det än vad jag fick av A kursen, och ämnena verkade helt okej, men det känns ändå som det kan gå segt.

Men jag ska fan bli duktig i år.

/ J

Kommentarer
Postat av: Elin

You go girl! Kommer bli ett bra år :)

2009-09-01 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0