And the strangest thing..

Nyss hände nog ett av det mest underliga saker jag varit med om, eller åtminstone en av de mest förvånande.

I feeling guilty for leading you astray

Det skrämde mig först, det enda jag hörde var hur någon höll på med dörren våran. Ytterdörren, alltså. Och om det hade varit mamma, då hade hon bara öppnat dörren eller ringt på ringklockan (för det gör hon alltid ifall hon har handlat och bär på tunga kassar). Så att det var mamma som stog och lirkade med dörren var helt uteslutet. Mysteriet vem som lirkade med dörren fortsatte alltså.

Jag sitter kvar i mitt rum, kändes på något sätt säkrare ifall det var en inbrottstjuv. Jag kunde gömma mig i garderoben med "vår världs historia" och kasta den på tjuven ifall han öppnade garderobsdörren. Om ni har sett "vår världs historia" så vet ni att den boken inte är att leka med.. Speciellt inte om man får den i huvudet.

Blickstilla sitter jag, på helspänn och redo att spurta iväg till min garderob eller något liknande. Nu börjar jag också fundera på att bara gömma mig bakom dörren i mitt rum, men då jag är som mest upp i varv märker jag att det har slutat låta vid dörren.

I don't know who you think you are,
But making people scared wont get you very far

Nu tar jag mig ut till hallen, går väldigt sakta fram till dörren och ser ut genom titthålet.

Ingen där.

Men då fladdrar min blick ner till brevlådan, och det är här det konstiga kommer in...
Det är en plastpåse. Med pengar i. Först trodde jag det var marijuana, för att man är så paranoid av sig. Fråga inte hur jag fick hundralappar till droger. Men jag gjorde det. Jag har inte vågat räkna hur mycket pengar det är där i, men jag skulle gissa att det är 500 kronor. Det var konstigt det där. Tror inte det var mormor heller, för hon har en nyckel till lägenheten också. Så frågan är... Vem har gett oss 500 kr? Var pengarna verkligen menade för oss, eller har någon gjort ett misstag och kommer meja ner mig med sin bil senare?

Oh noes?
Pengarna som kommer leda till att jag blir nermejad av en merca...

Detta är så grymt underligt. Jag ska hålla er uppdaterade om detta mysterium, om jag ens får veta sanningen. Ack, detta liv har verkligen sina underliga små överaskningar.

So please can you stop pulling my hair
Now, now there's no need to swear,
Please don't despair my dear Mon frere

Alfie - Lily Allen äger upp er, lyssna på den.

/ J

Kommentarer
Postat av: E/B

Haha, det här måste verkligen redas ut. Det vore ju väldigt trevligt om någon bara gav er 500 spänn... Men konstigt.

2009-05-18 @ 16:19:55
Postat av: E

HAHA fan vad oväntat


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0