In the summertime when the weather's high

Åhh, idag och ikväll har varit en sån.. Sommrig och härlig dag!

Först av allt fick jag vakna av mig själv en ganska trevlig tid, runt halv tolv. Och för mig är det utmärkt, det är varken sådär äckligt sent som halv fem, men inte härligt jobbigt tidigt som kanske nio. Perfekt börjar alltså dagen.
I spegeln i badrummet möts jag av en alldeles härlig morgonfrilla, som jag inte ens stör mig på då jag faktiskt väntat mig den med tanke på hur mitt hår såg ut (Eurovision Song Contest innebär att man har en speciell frisyr, fråga bara Micki och Nena). Fortfarande så är dagen bra.

Efter Micki och Nena inte åt upp sin mat igår (gjorde inte jag heller, för den delen) så hade jag alltså kinamatsrester att äta till frukost (vid lunchtid). Härligt värre, och dagen har alltså fortsatt på ett väldigt trevligt sätt. Denna frukost äter jag med mamma på balkongen, för att vädret är så najsigt och fint och alla såna där fina ord.

Såg lite på tv, satte mig senare vid datorn och fixade med spotify så min lastfm ska se helt otroligt pimpad ut, vilket den har kommit en bra bit på att göra. Duktigt av mig!

Så medans jag satt där framför datorn bestämde jag mig för "nu sitter jag här tills jag går och lägger mig", mer eller mindre. Men så föreslår Ellen och Fanny att vi kan åka och kubba lite. Vilket jag först känner mig lite anti emot då mitt hår inte är särskilt snyggt, och jag satt då bara i en t-shirt och klockan var redan lite över halv sju, och det är skola dagen efter.
MEN DÅ, då kommer jag på att.. vad fan, jag börjar ju inte förrän tolv! Så jag ångrar mig, skyndar mig att få på mig lite snyggare kläder än "Polis, även för tjejer".

Jag cyklar då iväg till Gültzau, och på vägen möter jag Fanny och Beli. Sååå... Eftersom jag har cykel, och även Beli, så sticker vi till Statoil. Där köper Beli cigg och sånt där som jag inte riktigt intresserar mig för. Dock undrar jag hur många cigg är det egentligen i ett paket? Vi glömde kolla det där, Beli!

När vi är tillbaka på Gültzau förstår vi såklart att vi är först där, då vi cyklar och dom andra gör inte det. Då ser vi detta:
Fågeln som var död

VEM HÄNGER UPP EN DÖD FÅGEL? Jag fattar inte riktigt grejen, först av allt är dom så förbannat äckliga och fulla med bakterier.. Och sen.. nej men, jag förstår det bara inte.

Så vi väntar. Och väntar. Och väntar lite mer, men ingen dyker upp och vi hinner till och med läsa den fina skylten vid ingången. Så då cyklar vi runt Udden, vilket var rätt trevligt och troligen små farligt då man ska bromsa på grus med en damcykel...
Tänk på att Udden är en väldigt idealisk plats för att se solljuset göra sig som finast? Jag menar, det är en udde. Alltså går det att förflytta sig med ljuset. Gültzau for the win, kan man säga.
Ska nog se till att spendera lite mer tid på Gültzau Udden.

Vi spejar hela tiden ifall vi kan se någon av dom, men icke. Men så ringer Ellen och undrar var vi är, visst är det typiskt? Så är det nästan alltid, att sekunden man försvinner så dyker den man väntar på upp. Och det låter ALLTID som att man hittar på om man säger "nej men alltså.. Jag väntade här, men sen när ni inte kom försvann jag.. alltså..". Ja, ni hör ju hur otroligt bra det låter.

I ALLA FALL, vi hittar alla varandra och allt är frid och fröjd. Micki och Christoffer var också där, vilket bara var en positiv överraskning.


Kubb spelandet gick bra, eller bra kanske är fel ord nu när jag funderar lite på det... Första omgången förlorar mitt lag, men se så glada vi blev när vi äntligen fick ner en sån där kubb-sak:
Bilder ska vara i rörelse

Jag brukar vanligtvis inte ladda upp bilder på människor och så (förutom überheta Mr. Pettyfer då, men han är nog en Grekisk Gud.. Så det gills inte). Men just den här gillar jag. Mest på grund av Mickis hopp, bilder i rörelse är verkligen underbara bilder. Det är oftast inte de bästa ansiktsuttrycken där, men här ser Micki helt glad ut och så. Så det spelar ingen roll. Om det bara hade varit lite mer soligt, då hade det varit en sån perfekt sommarbild... Och om det varit lite varmare, men det är bara små bagateller.

Såååå... Vi förlorade första omgången, andra omgången vann vi däremot. Men Fanny försvann där nån gång i slutet, så hon fick inte se våran otroliga seger.

Sen av någon anledning efter kubbet så skulle det badas i MÖJLIGEN tolvgradigt vatten, lite galet kanske. Eller.. kanske inte lite..

Nåväl, Christoffer och Daniel lär få lunginflamtion, men det är bara två veckor kvar av skolan så. Kanske var värt det? Heh.

Kvällen avslutades på Max med alla möjliga sorters diskussioner, och jag måste säga att det här är en av dom roligare helgerna jag har haft på ett tag. Att ha hållit sig sysselsatt, och haft trevligt folk omkring sig. Kanske är det sommaren, kanske är det en liten norrman som hjärntvättat alla till att tro dom är med i någon sorts "Fairytale". Jag vet inte, men det var lite som man var med i en ungdomsfilm ikväll. Och det, det var rätt trevligt.

/ J

p.s Visst har jag blivit duktig på att uppdatera bloggen nu? :D


Extra p.s Den här bilden måste bara vara med.. xD
ojojsan

Kommentarer
Postat av: E

Du har blivit väldigt duktig på att uppdatera bloggen! Det var en trevlig kväll. ^^

Postat av: E/B

Jag kollade ju faktiskt på paketet, det stod 20. Så du hade rätt!

2009-05-18 @ 16:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0